Vi holder åpent og bidrar til dugnaden
Til våre kunder, samarbeidspartnere og følgere.
Vi opprettholder produksjonen hjemmefra
Vi tar myndighetenes råd på alvor og har sendt de som ikke må være på kontoret hjem. Vi jobber hver for oss for å begrense smittefaren og samhandler via Teams. Det fungerer fint, men er ikke det samme som å samles i hverdagen – vi kommer til å savne å ha Datek-familien samlet.
Vi får ting til å fungere
Vi leverer digitale tjenester og heldigvis kan mye av produksjonen vår opprettholdes digitalt. Datek bidrar til å hjelpe folk og bedrifter gjennom krisen.
Vår teknologi og løsninger er i full drift, eksempelvis:
Vi sørger for at godstog med matvarer og andre forsyninger kommer trygt frem.
Vi sørger for at SMS infrastrukturen virker slik at innbyggere får beskjed om viktige smittevernstiltak.
For å forhindre at mennesker samles på idrettsanlegg har vi hjulpet til med å skru av belysningen på mange utendørs idrettsanlegg.
Alle våre veilys overvåkes kontinuerlig og alle kunder som har satt opp varsling i systemet ved feil på sine anlegg vil motta SMS eller E-post på dette som vanlig, slik at feilene kan bli utrettet til glede for publikum så snart som mulig.
Vi sørger for at ansatte i hjemmetjenesten har riktig bil tilgjengelig, slik at de gamle og syke som trenger hjemmehjelp får det til riktig tid og på rett måte.
Vi utvikler teknologi som benyttes til desinfiseringsmaskiner, sykehussenger eller overvåkning av helsetilstand.
Denne type teknologi har Datek utviklet i flere tiår. Vår basis er kunnskap om teknologi og en lidenskap for å løse tekniske problemer til glede for samfunnet og for enkeltmennesker.
Kontakt oss
Vi hjelper gjerne til å løse akutte problemer i krisen – eller om det er noe du vil ha utviklet på litt lengre sikt.
Support, vedlikeholds- og utviklingstjenester opprettholdes som normalt for våre kunder.